TALK-A-BOT

Mesterséges intelligenciával vezérelt okosotthon – egy újabb magyar fejlesztés
2019. április 29.
Az első szintetikus genomú baktérium létrehozásához magyar fejlesztésű baktériumot használtak
2019. május 23.

A kreativitás a miénk, a többit bízzuk a robotokra!

A Talk-A-Bot Kft. Magyarország első chatbotügynöksége. Céljuk, hogy márkák, cégek, közösségek kezébe egy olyan kommunikációs eszközt adjanak, mellyel személyre szabottan beszélgethetnek potenciális ügyfeleikkel teljesen intuitív és automatizált módon. Ehhez a legmodernebb technológiát, kreatív marketingmódszereket, valamint a cégek, márkák már meglévő tudását használják fel. Mottójuk – „A kreativitás a miénk, a többit bízzuk a robotokra!” – összefoglalja, hogy miért érdemes chatbotokat használni. A mai generáció mondhatni a chaten „él”, és inkább ott keresi fel kedvenc éttermét, hogy asztalt foglaljon, ahelyett, hogy e-mailt írna. Így, ha a social platformokon elérhető egy cég, és chaten azonnal válaszol az ügyfélszolgálatos, akkor az már egyértelműen előnyt jelent. Az emberi erőforrás viszont minden vállalat egyik legértékesebb része, akiket érdemes kreatív feladatokkal foglalkoztatni, hiszen az automatizálás és a mesterséges intelligencia napjainkban eljutott arra a szintre, hogy költséghatékonyan tud automatizálni sok vállalati tevékenységet, miközben a személyes kapcsolatot sem veszítjük el, és a felhasználói élmény is javul.

A 2016 augusztusában alakult TAB 1,5 év alatt több mint kétmillió emberhez juttatta el a chatbotokat, és olyan ügyfelekkel dolgozhatott, mint a Sziget, az index.hu, a nosalty.hu, az Árkád vagy a Dumaszínház, de már bankokkal és biztosítókkal is kötöttek üzletet. A megalakulást követően nem sokkal a kelet-közép-európai régióban a Viber egyik első, világszinten ajánlott partnerei lettek, elnyerve a „Preffered Enabling Partner” címet. Az általuk működtetett Viber Purple Group chatbotja jelenleg 27 millió embert szolgál ki.

A csapat magja a négy alapító tag: Deliága Ákos az ügyvezető, Kalydi Gergely az operációért felel, Szálka Tamás a CTO, az ő asztala a technikai kivitelezés, Papp László pedig marketingvezetőként eljuttatja a botokat az emberekhez. Közel egy évtizedes üzletfejlesztési, szoftverfejlesztési, szoftverüzemeltetési és marketingkommunikációs háttérrel hamar vezetővé váltak a régiós piacon. Rajtuk kívül még egy 22 fős csapat erősíti a Talk-A-Botot, melyben egyaránt megtalálhatók fejlesztők, marketingszakemberek vagy grafikusok.

Az egyedi üzleti logika platformfüggetlen, illetve beágyazható weboldalakba, saját adatbázisokhoz is. A keretrendszer többek között az alábbi innovatív szolgáltatásokat teszi elérhetővé: 1. Üzenetküldés automatizálása a felhasználók felé Facebook/Viber/Webchat vagy más népszerű chatplatformon. 2. Mesterséges intelligencia, természetes nyelv értelmezés (NLU) és gépi tanulás bekapcsolása a beszélgetésekbe. 3. Egyéb vállalati rendszerek (pl. CRM, CMS, ERP, webshop, adatbázis, SAP stb.) integrációja, hogy a chatbot igazán hasznos legyen. 4. Hibrid chat funkció, ami az automatizmus elakadása esetén lehetőséget ad emberi beavatkozásra.

A funkcionalitáson túl azonban nagyon fontos az ügyfélélmény is, hiszen a chatbot a márka arca lesz. Így minden partnerük chatbotjának saját személyisége van, mely kiütközik az ügyfelek által feltett kérdésekre adott válaszain, nevezetes szófordulatain, így ötvözve a funkcionalitást és a szerethetőséget. A Messengernek és a Vibernek egyaránt több, mint egymilliárd felhasználója van napjainkban, így egyes előrejelzések szerint 2020-ra a márkák 80 százaléka fog chatbotokat használni, a mobilon történő kommunikáció 40 százaléka botokkal történik majd, és az összes kommunikáció 20 százalékát automatizálni fogják. A Talk-A-Bot éppen ezért optimistán tekint a jövőbe, és ahogy az eredményeiket elnézzük, erre minden okuk meg is van.

További részletek és más érdekességek a A 100 legérdekesebb magyar innováció című kiadványban.

innoexpo.hu